Citroën C3

Citroën heeft de nieuwe C3 onthuld en vernieuwt daarmee de best-seller uit zijn gamma, die sinds zijn lancering in 2002 meer dan 3,5 miljoen kopers gevonden heeft. Met een groot aantal personalisatie-mogelijkheden onderscheidt de nieuwe C3 zich door zijn unieke vormgeving en grafische elementen, waaronder de 'Airbump' koetswerkkussens die 2 jaar geleden op de C4 Cactus gelanceerd werden.

De zetels van de nieuwe C3 werden ontworpen voor breed zitcomfort in de letterlijke zin van het woord, een sleutelelement voor welbehagen aan boord.

Uitwendig biedt de C3 een aantal tweekleurige koetswerkcombinaties aan. Met 9 koetswerkkleuren en 3 daktinten, maakt dat in totaal 36 combinaties mogelijk. Daardoor kan een klassieke kleur opgevrolijkt worden met een kleurig dak, of omgekeerd een fleurige koetswerkkleur wat gedimd worden met een sobere dakkleur.

De personalisatie houdt echter niet op bij het tweetonige koetswerk. In het interieur kunnen 4 verschillende sferen gecreëerd worden, gaande van specifieke zetelbekledingen tot afwerkingen van de boordplank, met daarbij ook kleuraccenten waarmee iedereen aan zijn trekken komt.

De nieuwe C3 wordt in de herfst bij de Citroën concessiehouders verwacht.

LDR
Tags: